lördag 21 februari 2015

Idrottsreflektion, Musik och rörelse

Planeringen var bra, och man hade lagom mycket tid till att hitta på en dans. Det var också bra att ge respons på varandras danser. Något som var intressant var att se de andra gruppernas danser, vad de hade kommit på och hur de utförde dem.

I början hade vi svårigheter med att komma på rörelser vi skulle kunna använda och när vi skulle använda dem, eftersom de flesta i vår grupp inte var särskilt seriösa med arbetet och inte koncentrerade sig på det vi skulle göra. Men efter de första två gångerna gick det mycket bättre, eftersom vi koncentrerade oss mer på att göra en dans som höll och som vi kunde komma ihåg. Den slutliga dansen blev inte jättebra, eftersom vi inte var så engagerade, men vi höll takten bra och dansade någorlunda, så jag antar att jag är nöjd.
Jag tycker inte att det var svårt att dansa till takten, eftersom jag spelar trummor och kan det där med att hålla takten. Det var också enkelt för mig att veta när vi skulle byta rörelser, dvs när versen gick över i refräng osv. Dessutom, när det var dags att alla skulle dansa i en stor ring, kom jag ihåg vad vi skulle dansa när det var vår tur, vilket de andra i gruppen inte gjorde.


Jag kommer inte på något negativt med själva planeringen, utan bara att vår inte kom på något bra eller koncentrerade sig de första lektionerna. Allt som allt var det ett roligt arbetsområde att arbeta med, och jag är nöjd med min insats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar