onsdag 16 september 2015

Bokcirkel, #4 Sammankopplare

I början av stycket vi läste denna gången beskrivs det hur Kim försöker göra upp eld men istället tuppar av, eller somnar om hela tiden. Jag kände igen det med ibland när jag ska gå upp, då jag helt enkelt är för trött. Jag börjar röra på mig men somnar sedan igen, precis som Kim gör. En annan sammankoppling jag gjorde var med att han försöker göra upp eld. Jag är scout, och gör därför också upp eld ibland.

Det beskrivs hur Kimme vaknar av att hans kindben ligger på något hårt, vilket senare visar sig vara en tändare. En gång på en scouthajk vaknade jag också av något hårt som var på mitt kindben, fast i mitt fall var det en kniv i fodral som störde min sömn. Kniven låg tillsammans med min fleece i min sovsäckspåse, som jag använde som kudde.

Kim kallar igelkotten som bor i hans trädgård för Elvis, troligen efter Elvis Presley. Det påminde mig om en bokserie som jag har läst, där det också finns ett djur (i det fallet en hund) som är uppkallat efter en känd person, nämligen Marlon Brando. För er som vill veta, heter bokserien Extra och är skriven av Per Nilsson.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar