tisdag 2 juni 2015

Creepy pasta

Hela kvällen har varit rolig och fylld med skoj. Först gick vi och bowlade, sedan till en romantisk middag på restaurangen Gyllene Tallriken. Sist men inte minst gick vi på bio. Filmen vi såg var Titanic, en mycket rörande film för oss båda. Nu är vi på väg hem igen, trötta och utmattade. På vägen ut genom biografen lägger jag märke till något som rör sig i buskarna bredvid trottoaren. Jag hinner få en skymt av en svart katt som plötsligt skjuter ut ur buskarna snabbt som en pil och ut på gatan. Jag hoppar till.
Tur att vi inte är vidskepliga, säger min flickvän med ett leende.
Mm, mumlar jag till ett svar, fortfarande lite skrämd efter den hastiga överraskningen.

Vi hämtar vår gråa 740 från parkeringshuset, och kör ut på gatan. I det svaga orangea skenet av gatlyktorna, kan jag urskilja en svart katt korsa gatan framför oss. Det ser ut som den innan och jag får kalla kårar längs hela ryggen. Jag sneglar på min flickvän, men hon ligger med huvet lutandes huvudet mot bilfönstret och sover. Hon hade rätt, tänker skulle vi varit vidskepliga, då hade detta betytt mycket otur.

Efter några minuter viker vi av från den stora vägen och in på vårt ensamma och tysta bostadsområde i utkanten av stan. Äntligen hemma. Dags att sova och bli utvilade. Jag väcker försiktigt min flickvän, och hon öppnar ögonen med ryck. Upphetsat och förvirrat börjar hon babbla om sin dröm, om hemsk varelse som kallas för Onmoraki, och hur jag är dess nästa offer. Jag försöker lugna ner henne genom att säga att allt bara var en dröm, och efter ett tag lugnar hon ner sig. Vi går upp i vår trappuppgång och jag låser upp dörren till vår lägenhet. Ljudet ekar länge genom den tysta trappuppgången.

Vi har gjort oss färdiga och går in i sovrummet för att sova. Det är lite ovanligt kyligt i rummet, och jag känner mig lite kall om fötterna. Det känns som att ett fönster har stått öppet hela kvällen, men  En sista godnattkyss, och sedan sova. Men hon vill tydligen mer än bara en enkel kyss. Hon håller kvar mig och tar mig i händerna. Jag känner en lukt som är en blandning av hennes söta parfym och svett från en lång dag. Vi kysser mer och mer, och jag märker hur hon börjar bli upphetsad. Hon andas snabbare och snabbare. Plötsligt känner jag en smärta i övre ryggen. Det känns som att hon trycker in sina vassa naglar i min rygg, som hon brukar när vi kysser. Hon trycker in dem mer och mer, hårdare och hårdare. Hon börjar klösa mig vilt. Det är då jag märker det.



Vi håller fortfarande hand.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar