torsdag 27 augusti 2015

Reflektion, Optisk konst

Metod
Jag ritade så att linjerna utanför bokstäverna var raka, och att linjerna på bokstäverna var något böjda uppåt, för att skapa en 3D-effekt.

Skapar bilden optisk effekt? Om inte, vad kan du göra för att utveckla?
Min skiss är inte så välgjord, jag ville mest testa hur det fungerade, så jag ritade bara olika delar av bokstäver jag ville träna på. Men man kan se en optisk effekt på de olika delarna av min skiss. På min riktiga teckning kommer jag att rita hela mitt namn, och konturerna av bokstäverna kommer jag att göra tunnare.

Är ditt namn tydligt? Om inte, vad kan du göra för att utveckla?
Mitt namn på skissen är inte tydligt, eftersom jag mer vilket testa hur det gick. Jag kommer göra ett bättre jobb och vara mer noggrann med min den stora teckningen.

Beskriv ett exempel som är tydligare än ditt eget och vad skillnaden är. Utgå från en kompis.

De flesta skisserna är bättre än min, just eftersom jag provade de olika teknikerna istället för att rita en hel bokstav. Jag tror dock att man kan lära sig mer av att kolla på min skiss, jämfört med någon annans

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar