torsdag 16 oktober 2014

Idrott - utvärdering

Vad är det viktigaste jag har lärt mig?
Det viktigaste jag har lärt mig är att man kan träna sin kondition på andra sätt än att jogga/springa. Jag trodde att man endast kan träna sin kondition genom att jogga tills man blir trött för att sedan ändå fortsätta och fortsätta.
Jag gillar inte att jogga, helt enkelt för att det är tråkigt och jobbigt.
Men man kan tydligen också träna sin kondition på andra sätt, sätt som också jag tycker är roliga,  t ex att ta sig över så många plintar man kan på 2 minuter.
En annan viktig sak jag har lärt mig är hur man hoppar höjdhopp med rätt teknik.
Något nytt/intressant/roligt vi har gjort?
Jag tyckte samarbetsövningarna vi gjorde i Skrylle var roliga att göra, och att de verkligen förde vår klass närmre tillsammans.
En annan grej som var intressant var regeln i Capture The Flag, som vi inte hade på Hubertusgården. Den regeln var att man fick hämta tillbaks sin flagga när den hade blivit tagen av motståndarna. Regeln gjorde mig lite förvirrad i början, men sedan blev det mycket roligare än på Hubbe.

Är det någon förmåga som jag behöver arbeta med? Hur skulle du vilja göra?
Något jag definitivt vill förbättra är min kondition, just nu kan jag bara jogga 500 m eller så innan jag behöver stanna. Så hur skulle jag vilja göra? Helst på något annat sätt än jogging. Kanske genom att hoppa över plintar som jag nämnde i första frågan, eller att klara en parkourbana på så kort tid som möjligt.
Jag vill också träna mer på höjdhopp, eftersom jag inte har lärt mig tekniken än. Jag vet ungefär hur man gör, jag har bara inte lyckats få till den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar