torsdag 23 april 2015

En el restaurante - På restaurangen

Julia: God kväll.
En servitris: Hej, god kväll. Vad önskas?
Julia: Jag vill ha en stor läsk, en Sprite. Min mamma vill ha kolsyrat mineralvatten. Och en öl till min pappa.
Servitrisen: Och vad ska ni äta?
Julia: En potatisomelett till mig, och en tallrik med paella till min mamma. Min pappa vill ha skinksmörgås.
Servitrisen: Bra. Vill ni ha efterrätt?
Julia: Ja, jag vill ha en glass, och mina föräldrar vill ha melon.
Servitrisen: Ok. Något mer?
Julia: Nej, inget mer.
Servitrisen: Du talar bra spanska. Varifrån är du?
Julia: Jag är från Sverige.
Servitrisen: Jaha, gillar du Lanzarote?
Julia: Ja, mycket. Det är en mycket speciell ö.
Servitrisen: Tycker du om det spanska köket (maten)?
Julia: Ja, mycket. Bläckfisken till exempel. Och jag gillar också paellan.
Servitris: Men inte potatisomeletten?
Julia: Jo, jo, den är också god.

Julia: Ursäkta, notan, tack.
Servitrisen: Okej, det blir tio och åttio.
Julia: Mycket bra. Här har du tretton euros, två och 20 i dricks.
Servitrisen: Tack så mycket, vi ses!
Julia: Hejdå, vi ses.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar